Ihanaa sunnuntaita!

Sain eilen aivan ihanan lahjan! Mieheni välitti minulle tämän hänen ystävänsä ostaman matkamuiston, jonka hän halusi lahjoittaa minulle. Tämä patsas on siis aivan mielettömän upea! Ajattelin hänen ensin olevan Buddha mutta en olekaan nyt enää varma.. Jos joku tietää, niin infotkaa minua, kiitos :)

P1290787.jpg      P1290788.jpg

Tästä intoutuneena päädyin kasaamaan koko Neliapilan taloon tähän asti kertyneen asukkaiden matkamuistokokoelman yhteen läjään! Esineiden tunnelma on kerrassaan hieno ja löytyy vaikka mitä kaikkea ihanaa! Ihan tuntuu, että noissa esineissä on kaikissa takanaan todella upea tarina, mistä iknä talon asukkaat ne ovatkaan tuoneet mukanaan! Muutamasta esineestä minulla on itsellänikin minitarina kerrottavana! :)

P1290801.jpg

Pöytä, maljakko, kulhoja, kilpi...

P1290795.jpg

Yöpöytä on puinen koruhelmi. Samoin iso vaasi :) Kilpi on nappi. Isot kulhot ovat kulkeutuneet oikeastikin Thaimaasta asti. Ne ovat hedelmän kuoret, mutta juuri nyt en saa millään päähäni mikä hedelmä oli kyseessä! :D Jokatapauksessa hedelmä oli ihanan makuinen, ja nämä ovat aivan erinomaiset kulhot! :D Toisessa vielä hieno asiaan kuuluva halkeama. Käsityötähän nämä, tottakai! :)

P1290800.jpg

Rummut olen tehnyt itse puuhelmistä. Näitä arvoin jokunen vuosi sitten blogiarvontapalkintoinakin muutaman :) Rumpukalvo on kangasta ja kieputin koristuksia rumpuihin langasta sekä nahka- sekä vahanauhasta. Patsaan takana näkyvät puiset kynttilänjalat, nekin korunosia. Musta puinen norsu on myös Thaimaasta tuomani avaimenperä, josta poistin ketjun. Pienet kivet olen muistaakseni kerännyt jostain, voi olla että ovat myös Thaimaasta peräisin :) Lasinen maljakko on Egyptistä tuomani hajuvesipullo. Takana olevan korin olen ostanut Turun Nukkekotimessuilta. Takana oleva kasvi on ihan oikea (kylläkin jo edesmenneen) kasvin kuivunut oksanpätkä. Matto on tätini Tunisian tuliainen :)

P1290792.jpg


P1290793.jpg

Ja nyt, rakas lukijani, minä alan pakata ihan oikeita matkalaukkuja, koska olemme lähdössä mieheni kanssa häämatkalle ja kohti Marokkoa tänä iltana! :) Varsinaiseen nukkekotirakentamiseen tulee siis parin viikon tauko, mutta silmäni ja mieleni on virittynyt tutkailemaan ympäristöäni Marokossa myös minimaailma mielessäni! Voipi siis olla, että blogini päivittyy myös Marokosta käsin ;) Joten pysyhän kuulolla!

Rakkaudella, Riina